most zwodzony na Mierzei WiślanejWizualizacja przekopu Mierzei Wiślanej

Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt specustawy dotyczącej budowy kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Teraz projektem zajmie się rząd.

- Specjalna ustawa ma usprawnić proces realizacji inwestycji – podkreśla Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. – Zgodnie z planem chcielibyśmy wybudować kanał do 2022 roku.

Wiceminister Witkowski przypomina, iż połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu. Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii. Ale bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów, rozwoju portu elbląskiego itd.

Wiceminister Witkowski dodaje, że obradujący w tym tygodniu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zespół do spraw programowania prac rządu zdecydował też o włączeniu do jego prac projektu specjalnej ustawy o modernizacji toru wodnego Szczecin – Świnoujście do głębokości 12,5m.
To także ważna inwestycja, mająca strategiczne znaczenie dla rozwoju zespołu portów Szczecin i Świnoujście – podkreśla podsekretarz stanu MGMiŻŚ.

Biuro Prasowe MGMiŻŚ